-->

Monday, December 13, 2010


I'M SO TIRED OF DISAPPERING
Imorse har jag lyssnat på Avey Tares ghost of books på repeat. Det är en utomordentlig repeat one låt. Idag ska jag äta middag med Elsie. Det blir bra. Jag hatar fett i nästan alla dess former. Jag hatar fett hår och fet hud. Jag hatar fettfläckar på papper och textiler. Jag har inget matfett hemma. Jag hatar stekt och friterad mat. Jag äger ingen stekpanna. Jag har fortfarande mardrömmar av soppan på skolbespisningen i högstadiet, den där röda tomatsoppan med potatis i botten och ringar av olja på toppen, den som skapade en gulnad kant på insidan av aluminiumbehållaren. Isch usch. Jag hatar fettglans. Jag hatar margarin på mackor. Jag hatar olja i dressingar. Jag hatar langosens fettstank på festivaler, den får mig att må illa. Ibland när jag är stressad kommer den där stanken fram, från ingenstans kommer den och äcklar mig. Det är bara jag som känner den. Men mest av allt hatar jag fettet på min kropp.

No comments:

Post a Comment