-->

Wednesday, December 15, 2010

and when I slow it down it's clear
just how it's what they don't say that's
what counts
Jag och den döda koltrasten anser att Panda Bears Slow Motion är årets bästa låt. Det är uppenbarligen många som inte håller med men det är säkert bara för att de inte vet hur det är att vara en mosad fågel. Vi vet, vi älskar.
Det luktar äppelcidervinäger i Pytemalien. Det är bara för jag lämnade maten framme igår. På något vis tycker  jag att det luktar gott. Jag vill inte gå hemifrån dag. Känner mig apful och äcklig. mina läppar spricker. Men solen tittar in och jag har köpt lite musik. Så nu måste jag gå ut, jag måste förtjäna plattan. Min ugliness och fulhet är ett handikapp.

1 comment:

  1. Shit, vilken fin blogg. Önskar jag hade hälften av din kreativitet och känsla för estetik och språk. Hoppas du kan livnära dig på det!

    (råkade hitta hit efter en googling på "lång yllekappa")

    ReplyDelete