-->

Monday, January 24, 2011

PLUSGARDER (degrees above zero)
DU ÄR JU TORR SOM EN ÖKEN! HUDEN SOM FLAGNAR FRÅN DINA BEN ÄR SOM SAND, utbrast du, smekte mina vader och vita prickar av mitt skinn landade på det ros-mönstrade lakanet. Jag tyckte inte att det såg ut som öken, snarare en snöstorm. Speciellt när du lät handen glida i motsats riktning upp på insidan av mitt ben. Virvelvindar av hudavlagringar täckte blommorna. Mina ben blev ditt Kalahari men för mig  var det Arktis. VET DU OM ATT POLAROMRÅDENA RÄKNAS SOM ÖKNAR? sa jag nervöst. Du svarade inte, du lyssnade nog inte. Halva din hand var nergrävd i sanden.  


Ps. bilden ovan är jag och mina älskade systrar Elsie och Anna. Det är Elsie som stor i kinaskorna och Anna i de nakna vaderna. Jag i klänning. Året är 2008.


Ps.Ny kurs idag.

No comments:

Post a Comment