-->

Sunday, December 19, 2010

S L I P P E R N I E S S
HALKA. Glida. Flyta. Så många sätt att förflytta sig som inte innefattar steg. Jag glider när jag halkar jag flyter på fruset vatten. Från vattnet kan man inte ta sig uppåt, inte kliva upp men stiga ur. Men man kan sjunka.
Jag är rädd för att halka. Det en massa snö på trappstegen, så mycket snö att min fot inte får plats. Jag rädd att ramla baklänges. Häromdagen undvek jag trappan från pendeltåget som leder ner till bussarna, jag gick runt istället. Jag missade bussen. Det är väl som det brukar, jag undviker det som skrämmer mig och istället slirar jag liksom i snömodden framåt. I detta fall slirandes en och halv kilometer i snöstorm och visst fan var det broöppning.

Var hos mor idag, vi gjorde piroger (a la vegan och polska) sedan var jag hos Elsie. Vi spelade Yatzy (nähå!), hon hade grävt fram min favoritträrning och bara för det vann jag två gånger. Det var idag det.

1 comment:

  1. VIK HÄDAN DEPRIMERADE INDIESNÖRE.

    Haha. Skämt åsido. Inget halka för mig igen. Har halkat tillräckligt. Men det är bara jag det. Bl.a för ett och ett halvt år sen. Då halkade jag så här:

    Till på köpet har jag slutat träna. Promenerar dock mer och mer... Är så trött när jag snubblar på isen, när jag upptäcker blåmärken som lyser i grälla färger mot min vita hud.

    Men snubblat runt, det har jag gjort sedan jag var barn.

    Blåmärken bekommer mig inte

    De lyser starkt

    - men jag är van.

    ReplyDelete