-->

Tuesday, December 28, 2010

ANOTHER DAY IN NOWHERE
Jag har förbannat jävla ont i varenda muskel. Jag har tjuvstartat med mitt nyårslöfte (att skriva matdagbok). Mina akvarellfärger är fortfarande spårlöst borta. Kanske ligger de på någon knepig plats hos far. Jag tvivlar på att man kan tappa bort något i Pytemalien, ett litet dammigt källarhål på knappa tjugoen kvadrat. Fast däremot trodde jag en gång att jag tappat bort marsvinet Märta, men hon hade visst bara krypit ner i hösäcken.

Dagens mission: få musklerna att göra mindre ont, koka grönkålssoppa, göra klart julklappen till Khira. Det vore mer än ball om hon fick den innan nyår.

Just ja, I <3 BEER kladdet ovan är ett självporträtt med min osynliga björnkompis., han som brukar följa med mig på spelningar och hålla mig sällskap när ingen annan gör det. Det finns musik som gör en ölsugen, typ Dead Ghosts och Ganglians. Det borde man spela på barklubbar.

2 comments:

  1. Men då hade ju psykologen rätt, du har ju vänner. HAHA. Nästa gång hon frågar vad dina vänner tycker om allt det här kan du ju berätta att din osynliga björnkompis hjärtar öl vid lyssning av viss musiki.

    Älskar bilden iaf. Som nästan allt annat du gör.

    Elsie ska, som det nya året i Tennysons dikt, "lägga sig ner för att dö". det ÄR MITT nyårslöfte.

    PS. Vi har VARSIN liten tärning nu. Hur ska vi skilja dem åt?

    ReplyDelete
  2. Att skriva matdagbok = säga hej till ätstörningar.

    ReplyDelete