-->

Friday, August 5, 2011


NYA INTRESSEN EFTERLYSES. Tre saker berikar min vardag: 1. UMGÅS MED MARSVINEN 2. Sortera serietidningar 3. Lägga patiens och lyssna på musik.
Den sista punkten är för fan grymt jävla beroendeframkallande. Om jag inte sysslar med några av de här tre sakerna ligger jag på min säng och stirrar på den osynliga luften. Det är nog det jag gör mest.

p.s photobootad i samband med mmj + älskade neko case.

Wednesday, August 3, 2011

Sega master system
inatt blir det utgång och spontanbad och så, inget sega monster system! Sammy är här dricker rosé!

AGNES ÄR DEN BÄSTA. hon håller med om att man ska lyssna på hurray for the riff raff, dricka vin och lägga solitaire på samma gång (så makalöst rogivande att vi gjort det i fyra snart fem timmar nu). fast ibland så varvar jag vardagen med olga och tecknat, helst tintin och lucky luke (jag måste sluta förälska mig i seriehjältar). och tyvärr, så måste jag säga det, jag varvar dagen med ångest också. så illa är det ställt. hoppas jag pallar livet ett tag till! hejdå adjö värdighet!!

Monday, August 1, 2011

shellsnail
Black currants
Fotografier från trädgården i Brämhult, några veckor sedan.
It's time that you let yourself breathe 
Jag lyssnar på musik från Lousiana, läser second hand comics och får en massa jag-är-så-ful-jag-vill-dö-attacker så jag kan inte gå ut. På onsdag ska jag och Sammy lattja, jag får stöd av hennes närvaro. Undra hur det kommer bli i höst när hon flyttar igen? Kommer det bli som i våras igen? Jag trodde aldrig att jag skulle tänka så, men nu när jag för en gång skull är van mer närvaro är jag rädd för att vara ensam. Förr provocerade jag alltid fram ensamheten, jag flyttade så långt man kunde från alla andra. Nu kommer jag krypandes tillbaka men mina bara knän hinner blir uppslitna innan jag hittar mitt mål. Eller något annat pseudo kvasi symbolik. Men hur som haver är  trädgårdssnäckor är bland de mest spännande och vackraste vi  har i vår fauna. Elsie påminde mig om hur underbara Felice Brothers är. De har ju släppt nytt i år och allt, men jag har knappt lyssnat på det nya. TIP YOUR WAY är fortfarande deras bästa bästaste! Dagens repeat one låt.