-->

Monday, August 1, 2011

shellsnail
Black currants
Fotografier från trädgården i Brämhult, några veckor sedan.
It's time that you let yourself breathe 
Jag lyssnar på musik från Lousiana, läser second hand comics och får en massa jag-är-så-ful-jag-vill-dö-attacker så jag kan inte gå ut. På onsdag ska jag och Sammy lattja, jag får stöd av hennes närvaro. Undra hur det kommer bli i höst när hon flyttar igen? Kommer det bli som i våras igen? Jag trodde aldrig att jag skulle tänka så, men nu när jag för en gång skull är van mer närvaro är jag rädd för att vara ensam. Förr provocerade jag alltid fram ensamheten, jag flyttade så långt man kunde från alla andra. Nu kommer jag krypandes tillbaka men mina bara knän hinner blir uppslitna innan jag hittar mitt mål. Eller något annat pseudo kvasi symbolik. Men hur som haver är  trädgårdssnäckor är bland de mest spännande och vackraste vi  har i vår fauna. Elsie påminde mig om hur underbara Felice Brothers är. De har ju släppt nytt i år och allt, men jag har knappt lyssnat på det nya. TIP YOUR WAY är fortfarande deras bästa bästaste! Dagens repeat one låt.

No comments:

Post a Comment