-->

Monday, July 4, 2011

clogs_träskor copy
It's alright to be frightened
WILCO RUS. Det har drabbat mig med regelbunda mellanrum sedan jag var 14, fast jag visste inte vilka de var då och vad  det berodde på. De dök upp på knastriga blandband som jag norpade från Elsies backar. Jag var tvungen att bli 15 och året 1999 då i samband med Summerteeth släppet var de representerade på magasinets Bibels medföljda skiva med bra och rätt och aktuell musik. Om jag inte inbillar så undervisade Lokko mig i samma nummer, fast jag minns inte rikitgt. Jag minns främst den där snabba känslan av rätthet, den där känslan som Wilco kastade IN I MIG, för att fastna i min mage och blev till ytterliggare ett organ i min kropp. 


Det är en ramsa numera, jag brukar säga om och ofta igen: "wilco wilco jag kan inte sluta lyssna på wilco".

1 comment:

  1. Det brukar hända mig också, dock endast med Summerteeth.

    ReplyDelete