-->

Tuesday, June 28, 2011

Deserted house
Icelandic horse
Dead snake
Fotografier från juni. 
Fate apportions her favours unevenly
Det går åt skogen med mitt liv och jag har skavsår vid fotknölarna. Såren med den öppna köttet är perfekt cirkelformade, nästan om de var ditritade med vilje. Jag bär träskor, samma skor i flera år nu och jag har egenhändigt lagat dem med spik och hammare. Jag tycker om att höra mitt träskoklampande i skolkorridorer, jag låter lite som en häst. I skogen trampar jag på fuktiga mossor och snavar på lavar. Min ryggsäck är full med böcker, jag kan inte bestämma mig vilken jag ska läsa på tåget till skolorna och familjen. Jag bär flera kilo kunskap på mina axlar, men inom mig känns det så tomt. Jag tar bara in de där onödiga övre skiktet och fyller mig istället med onödiga kalorier.

2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Namnet på katten blev till slut Sindy som det var från början, hon såg inte ut som Cindy Lauper... Hon är en speciell liten katt, precis som marsvinet Olga låter det som :)

    Tänker på dig och hoppas att du får må bättre snart fina!

    Kramar Mia

    ReplyDelete