-->

Thursday, February 17, 2011

UNTIL THE BIRDS RETURN FOR SPRING CLEANING
Igår såg jag Bright Eyes. Det var bra och fint, så bra att det nästan var episkt. Men kvällen börjande sorgligt och det där jobbiga etsade sig fast i mig, lugnade ner sig under spelningen, men då och då var det som det där jobbiga hög tag i mina axlar och gjorde sig påmind. Det dämpade mig så att säga. Men men ....så mkt oldies! Jag trodde de skulle vara mest nytt stuff, men come on! SPRING CLEANING. Den låg nog på listan över låtar jag aldrig trodde att jag skulle få uppleva live. Fast å andra sidan är det inte så konstigt eftersom de återsläppte (dagens roliga ord!) One Jug of Wine, Two Vessels förra våren, och jag har läst någonstans att Conor har spelat den live förr fast det är Neva Dinova som framför den på plattan. Fast Conor har strukit låtar på aldrig-uppleva-listan förr, som när MoF framförde Katy with a k's song, som för övrigt ligger på min topp fem lista över favorit Bright Eyes låtar, men det är nog bara den döda duvan som är beredd att hålla med.
Det jobbiga högg ett hårdare grepp om mig, kanske lika tung som soldaters ryggsäckar, när jag var på väg hem. Resan hem från söder tog sjukt mkt tid. Så lång tid att jag hann lyssna på Last night at the jetty tre gånger, hela Fall be kind och hela Feels. Pendeln fastnade efter Tullinge och vi satt där i kanske 20 minuter och jag missade den sista bussen till mig. Så jag fick gå från stationen och mina 80 den klädda knän skallrade. Det var någonstans i centrum jag började storgråta. Förr grät jag hela tiden, jag har inte gråtit av ångest i ett par månader, men det bara kom. Jag vet inte vad det berodde på. Kanske att jag sett ett av de två band som betytt mest för mig de senaste tio åren och jag var inte mer euroofrisk? Och grät gjorde jag, när jag iskall och naken kröp ner mellan mina lakan, jag brydde mig inte om att sminka av mig eller lägga ifrån mig mp3spelaren. Jag grät och dreglade som ett litet barn och jag vill bara lyssna på Animal Collective.

p.s Idag ska ni nog lyssna på Bright Eyes One for you, one for me och Beginners mind på repeat. Själv ska jag fortsätta med Animal Collective eftersom jag inte har hittat stegen ur deras musik. Om deras musik vore liksom flytande i en swimmingpool skulle jag ha drunknat för länge sedan!!!

p.s 2 hej hallå ensamhet! Jag tror jag har behov att prata och därför tog jag nytt rekord idag i blogg text!!!! Alla som orkat läsa räcker upp en tass!

1 comment:

  1. jag räcker upp en tass! en tass för dig vännen :)

    ReplyDelete