-->

Monday, November 29, 2010



"The pictures do not lie, but neither do they tell the whole story. They are merely a record of time passing, the outward evidence."- Paul Auster


Första bilden på mig i Pytemalien! Pytemalien är namnet på min "lya" (det är första gången jag kallar en bostad för "lya"). Som ni ser finns det inget på väggarna i Pytemalien. Alla mina planscher och så står i rullar mellan min skänk och skåp. Eller det finns saker på väggarna, men ytterst få. Men det jag har bemödat mig att fästa upp är sådant jag inte klarar mig utan: 
1. Min vackra tavla, den med trumpeten, kråkslottet och kolibrin 
2. En polaroid på Elsie från sommaren 2002 
3. Ett vykort från Khira (fick det i fredags!) 
4. En post-it med en lista över krukväxter jag önskar mig
5. Ett bokmärke med en ängeln i rosa skrud.
6. En bild på min blivande man, M!
Jag tror jag klarar mig utan den där post-it lappen.

No comments:

Post a Comment